Bestyrelsen for Nej til motorvej på Røsnæs har indkaldt til generalforsamling i foreningen d.21.august kl.14.00 – 16.00 i Røsnæs Forsamlingshus, Ulstrup

Det har været et begivenhedsrigt år i foreningen ’Nej til motorvej på Røsnæs’. Der har været mange aktiviteter lokalt og derudover er der opbygget et givtigt samarbejde med vores søsterforeninger på Samsø, i Østjylland og senest på Asnæs. Derudover vil det kommende år være præget af stor aktivitet og mange vigtige begiveheder – ikke mindst offentliggørelsen af den Forundersøgelse af Kattegatforbindelsen, som Transportministeriet er ansvarlig for.

Derfor ser bestyrelsen for ’Nej til motorvej på Røsnæs’ frem til årets generalforsamling d.21.august kl.14.00-16.00 i forsamlingshuset i Ulstrup på Røsnæs. Her vil det være muligt at evaluere det forgangne års aktiviteter ligesom fremtidens indsats vil blive sat til debat. Endelig skal en ny bestyrelse vælges.

1. Valg af dirigent/referant
  2. Godkendelse af dagsorden
  3. Beretninger
    Bestyrelsens beretning for det forgange år og handlingsplan
  4. Indkomne forslag
    Bestyrelsen stiller dette forslag til ændring af vedtægternes §2, Foreningens formål, der lyder:

§2. Foreningens formål er at arbejde imod en motorvej på Røsnæs-halvøen. Foreningen kan søge økonomisk støtte til arrangementer og aktiviteter. Foreningen er partipolitisk uafhængig.

Følgende sætning foreslås tilføjet i paragraf 2, efter første sætning:

Foreningen samarbejder med foreninger og enkeltpersoner, der er berørt ved anlæggelsen af en Kattegatforbindelse. Dette gælder også for den samlede miljøpåvirkning fra en sådan forbindelse.

Begrundelse
    Foreninger på Asnæs, Samsø og i Østjylland er dannet på samme grundlag som vores. Vi har en fælles interesse i at samarbejde, hvilket vil give os et stærkere udgangspunkt ved henvendelse til offentligheden og myndigheder. Vi må også naturligt se vores omgivende hav som del af det lokale miljø, vi ønsker at beskytte. En for snæver formålsparagraf må ikke forhindre os i at forfølge disse samarbejdsmuligheder.

Vedr. procedure ved vedtægtsændringer, se vedtægterne.

5. Fremlæggelse og godkendelse af det reviderede driftsregnskab
  6. Godkendelse af budget; herunder fastsættelse af kontingent
  7. Valg af kasserer
  8. Valg af bestyrelsesmedlemmer

På valg i 2021
    Lars Lundsdahl - genopstiller
    Hans Jakob Madsen - indtrådt i stedet for Tommy Dinesen – genopstiller for 1 år.
    Dorete Dandanell – genopstiller.

Ikke på valg i 2021
    Anders Jørn Jensen - ønsker at udtræde af bestyrelsen
    Susanne Jensen
    John Holten-Andersen
    Jonas Ghyati.

Der skal vælges 4 medlemmer

Valg af suppleanter
    Charlotte Hooge – genopstiller ikke
    Morten Lomholdt - genopstiller ikke

Valg af revisor og revisorsuppleant
    Revisor: Erik Jensen – genopstiller
    Revisor suppleant:

Hent dokumenter

Dokumenter fremsendt til medlemmerne ifbm. indkaldelse til generalforsamlingen kan hentes nedenfor:

Vi ses

Spørgsmål afgøres på generalforsamlingen ved almindeligt stemmeflertal.

Alle medlemmer, der har betalt kontingent for det foregående regnskabsår, har stemmeret på den ordinære generalforsamling. Hvert medlem af foreningen har én stemme. Der kan stemmes ved fuldmagt, dog højest én pr. fremmødt medlem.

På gensyn!

Bestyrelsen for ”Nej til motorvej på Røsnæs”